søndag 13. juni 2010

Kjøp av bilstol

Det skal jamen ikke være lett, poden har til nå hatt ett bakovervendt akta graco duologic i Espen sin bil og Brio Zento i min bil. Han sitter godt i duologicen men ikke i Zentoen.Jeg har alltid vært bestemt på å følge rådene til Trygg trafikk om at at barn bør sitte bakovervendt til de er minst 4 år.
Så han skal fortsatt sitte bakovervendt i bilen til Espen siden han sitter så godt i den stolen.
Men i min bil måtte vi finne på noe annet, nå er det under 2 mnd til han blir 4 år og dermed kjøpte vi beltestol. Nå blir også enklere for andre å han han med seg, siden de slipper så mye montering av bakovervendt stol.
Valget falt på en britax kid pluss, det er veldig bra stoler, dyre er de men akkurat bilsikkerhet viker jeg ikke på. Kun det beste er godt nok.
Nå bruker vi mest bilen til Espen og det er jeg glad for, var ikke med lett hjerte jeg kjøpte beltestol.
Men han sitter uansett fortsatt bakovervendt mesteparten av tiden siden min brukes veldig sjelden.Skjer vel kanskje ett par ganger i mnd at vi bruker den til å hente eller levere han.
Han er den eneste i vennegjengen som fortsatt sitter bakovervendt, han har spurt mye i det siste om hvorfor det...

Sånn ser stolen ut.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar